Demonstratie "red de zorg"op 8 november

5 november 2014

Demonstratie "red de zorg"op 8 november

Zoals u misschien al weet is de Campange Red de Zorg in volle gang en wordt uitgevoerd door Abvakabo, de FNV, comité Red De Zorg en veel SP-leden. Op zaterdag 8 novmber zal het eeste deel van de petitie,  de eerste 100.000 handtekeningen, overhandigd worden aan de Eerste Kamer. Op deze dag staat er ook een demonstratie langs de Tweede Kamer gepland.

De zorgwet Wet langdurige Zorg (Wlz)  is door de Tweede Kamer, maar moet nog door de Eerste Kamer. Met een andere belangrijke zorgwet (Wmo) is dat de vorige keer maar met één stem verschil gelukt. Wij gaan zaterdag 8 november aan de Eerste Kamer duidelijk maken dat zulke grote bezuinigingen op de zorg echt niet kunnen.

De FNV heeft besloten om door het hele land gratis vervoer in te zetten op deze dag voor iedereen, lid of geen lid. Zij willen met een goed gezelschap ons protest tegen de nieuwe wetten (WMO.WLZ), de sluitng van 800 zorgcentra, ontslag 100.000 werknemers en €2.900.000.000,= aan bezuinigingen in de zorg, duidelijk maken. Naast de SP hebben ook alle andere vakbonden hun steun toegezegd voor de actie. Het wordt dus groots.

Het is nog niet te laat om de politiek op andere gedachten te brengen, kom ook naar de actiedag op zaterdag 8 november

Waar: Den Haag, Lange Voorhout

Hoelaat: 13.00 tot 16.00 uur