Actie

12 juni 2017

SP startte actiepagina 'Behoud lijn 75'

Foto: SP

De SP kreeg signalen dat buslijn 75 'Marknesse - Steenwijk' niet meer zal rijden tussen 10.00 en 16.00 uur. Dit traject zou door vrijwilligers moeten worden gereden omdat het een 'onrendabele' lijn zou zijn.

5 november 2014

Demonstratie "red de zorg"op 8 november

Zoals u misschien al weet is de Campange Red de Zorg in volle gang en wordt uitgevoerd door Abvakabo, de FNV, comité Red De Zorg en veel SP-leden. Op zaterdag 8 novmber zal het eeste deel van de petitie,  de eerste 100.000 handtekeningen, overhandigd worden aan de Eerste Kamer. Op deze dag staat er ook een demonstratie langs de Tweede Kamer gepland.

1 juli 2014

ACTIE medewerkers ZONL

Afgelopen maandag 30 juni hebben een grote groep medewerkers Huishoudelijke Verzorging van ZONL geprotesteerd voor het gemeentehuis in Emmeloord. De actie was opgezet met ondersteuning van de SP.

17 november 2011

Werkgroep SP-NOP voert actie in winkelcentrum

EMMELOORD - Zaterdag 22 oktober hebben leden van de SP een succesvolle actie gevoerd in het kader van de landelijke actie “Armoede Werkt Niet”.

De SP stond op het Kettingplein in het centrum van Emmeloord om de aandacht te vragen voor de gevolgen van de bezuinigingen van het huidige kabinet die vooral kwetsbare groepen in onze samenleving treffen.

De belangstelling en verontwaardiging van de mensen was groot. Binnen een paar uur waren er ruim 400 werkhandschoenen getekend en de actie is nog niet afgelopen. De keten van solidariteit is door deze actie weer een stuk gegroeid.