Werkgroep SP-NOP voert actie in winkelcentrum

17 november 2011

Werkgroep SP-NOP voert actie in winkelcentrum

EMMELOORD - Zaterdag 22 oktober hebben leden van de SP een succesvolle actie gevoerd in het kader van de landelijke actie “Armoede Werkt Niet”.

De SP stond op het Kettingplein in het centrum van Emmeloord om de aandacht te vragen voor de gevolgen van de bezuinigingen van het huidige kabinet die vooral kwetsbare groepen in onze samenleving treffen.

De belangstelling en verontwaardiging van de mensen was groot. Binnen een paar uur waren er ruim 400 werkhandschoenen getekend en de actie is nog niet afgelopen. De keten van solidariteit is door deze actie weer een stuk gegroeid.

Het ging als een speer!

ARMOEDE WERKT NIET
De plannen van het nieuwe kabinet Rutte om mensen met een arbeidsbeperking (Wajong, WSW, WWB-uitkering) inkomen te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen moeten direct van tafel. Hierdoor zullen tienduizenden mensen met een arbeidsbeperking achter de geraniums en in de armoede belanden. Zij mogen niet de rekening van de crisis gaan betalen.

De SP wil juist goede opleidingen, goede begeleiding, echte banen en een fatsoenlijk inkomen voor mensen met een arbeidsbeperking. Dat wordt door het nieuwe kabinet te grabbel gegooid. Korting op het inkomen en schrappen van banen in de sociale werkvoorziening zal hen veroordelen tot een leven in armoede.

Om deze plannen te voorkomen moeten we ons verzetten.  Teken daarom de petitie. Wat ook kan is jouw verhaal vertellen. Ga naar het meldpunt en vertel dit kabinet wat ze allemaal kapot maken als deze plannen doorgaan of waar jij tegenaan loopt bij het vinden van werk.