SP doet onderzoek naar OV oplaad/ophaalpunten

14 november 2016

SP doet onderzoek naar OV oplaad/ophaalpunten

Foto: D. van sluijs

De SP heeft een onderzoek gedaan op het busstation naar de ophaalpunten in de bussen.

Wethouder Andries Poppe geeft aan dat alle bussen op het busstation in Emmeloord een product ophaalpunt hebben in de bus. Er is helaas geen openbaar ophaalpunt beschikbaar buiten. Deze staat namelijk binnen in de busrestauratie 'Halte 24' en helaas is deze niet elk moment open.

Om deze reden is de SP een onderzoek gaan doen naar de ophaalpunten in de bus. Zit er in elke bus een ophaalpunt? In de bussen van Flevoland zit dit wel, maar in de bussen van Friesland (315 - Groningen), zitten deze niet. Dit hebben wij doorgegeven aan de wethouder, maar ook aan onze provinciale statenfractie. Deze gaan namelijk over het openbaar vervoer.

Daarnaast hebben we de buschauffeurs gevraagd of zij nog iets kwijt wilden aan ons. Wat meerdere malen naar voren kwam was de bruggen en sluizen. Deze gaan altijd precies open als zij eraan komen en hierdoor missen mensen aansluitingen. Waarom wordt hier niet goed naar gekeken?