SP in actie! Meld je aan voor de klankbordgroep

26 juli 2015

SP in actie! Meld je aan voor de klankbordgroep

Foto: D. van Sluijs

Afgelopen donderdag 23 juli en vrijdagavond 24 juli heeft de SP in het centrum van Emmeloord gestaan. Dit om kenbaar te maken dat inwoners zich kunnen aanmelden voor de klankbord groep.

Veel positieve reactie´s van inwoners over de actie van de SP. Veel inwoners hadden nog niks gehoord over een 'klankbordgroep'. "Waar kan ik mij aanmelden? Hier heeft u de gegevens waar dit kan". Een verwijzing naar de website van hart-voor-emmeloord.nl waar inwoners meer informatie kunnen vinden.

Er was op de markt voornamelijk veel boosheid omtrent de bemoeienis van de politiek in het geheel. Veel vertrouwen is er niet meer. "De politiek heeft de afgelopen jaren al genoeg verprutst", was één van de uitspreken. of "Waar kan ik een handtekening zetten om de gemeenteraadsleden uit de klankbordgroep te krijgen?".

Als SP zijn we niet met een handtekeningenlijst de straat op gegaan, maar met posters en briefjes waar inwoners zich kunnen aanmelden voor de klankbordgroep. Mochten mensen een beetje hulp kunnen gebruiken bij het schrijven van een brief dan staat er een voorbeeld op onze website (zie vorige bericht).

De wethouder weet precies waarom de SP niet positief staat tegenover de huidige ontwikkelingen. De Politiek zou op afstand blijven en krijgen op deze manier veel macht. Laat de inwoners er dan op zijn minst ook met een loting in de klankbordgroep komen. Kies een inwoners die deze loting mag doen. Probeer de inwoners nou eens goed te betrekken bij dit proces!

Aankomende dinsdag is de SP uitgenodigd bij de projectleider om eens te komen praten. Wij willen best praten, maar wij zijn duidelijk geweest hoe wij erover denken. Politiek op afstand en mensen werven in de zomer is ook geen goed idee.

Aanstaande donderdag 30 juli is de SP weer aanwezig op de markt.

Nieuws items:

Foto: D. van Sluijs