Buurtcomité Rietstraat en Zeebiesstraat spreken in de Raadscommissie woonomgeving

18 januari 2023

Foto: SP

Op de agenda van de Raadscommissie woonomgeving van 17 januari stond de Rietstraat en Zeebiesstraat op de agenda.
Stefan Tijssen en Tjitske Hoekstra hebben namens het buurtcomité ingesproken. Stefan heeft als bewoner verteld wat het met hem doet dat hij al zolang in onzekerheid woont. Dat het leven min of meer stil staat, omdat het voor zijn gezin onduidelijk is wat de plannen met hun woning is. Wordt het gesloopt? En dan?

Tjitske heeft aan de commissie leden het proces tot nu toe vanuit het buurtcomité toegelicht. De enquete met de analyse daarop gedeeld net als het hoge percentage ondertekenaars van de petitie. Dat Mercatus de huur niet wil bevriezen. En dat het buurtcomité verder gaat om de buurt te ondersteunen.

Mercatus mag daarna spreken.

• Er wordt duidelijkheid gegeven dat de eigenaren zich geen zorgen hoeven te maken. Dat Mercatus niet aan hun huis zal zitten, op twee eigenaren na.
  • Er wordt toegezegd dat bewoners die terug willen naar hun straat dat dit kan. Dat er dus een terugkeer garantie is.
  • Dat Mercatus het proces gaat versnellen, omdat ze erkennen dat het veel te lang heeft geduurd.

Mooie toezeggingen waar we ze aan zullen houden. Een goed resultaat van het inspreken in de commissie.