SP steunt actie docenten Primair Onderwijs

3 oktober 2017

SP steunt actie docenten Primair Onderwijs

Foto: SP

Meesters en juffen verdienen tot 30 procent minder dan even hoog opgeleiden. Een derde van de leraren krijgt te maken met een burn-out. En het lerarentekort neemt alleen maar toe.

De stakende basisschoolleraren verdienen alle steun. Zij komen in actie voor een hoger, eerlijk loon en een lagere werkdruk. Al jaren wordt de liefde voor het mooie vak van juf of meester gebruikt om maar niks te veranderen aan de werkdruk en het inkomen. Basisschoolleraren doen ontzettend belangrijk werk. Zij moeten de ruimte krijgen om dit werk te doen én een eerlijke beloning. Heel goed dat juffen en meesters nu opeisen waar ze recht op hebben. Wij steunen ze in die strijd. Het is tijd dat het roer om gaat.'

Op 5 oktober leggen de meesters en juffen op de basisschool het werk neer. Ze staken voor een eerlijk salaris en minder werkdruk. Op 4 oktober gaan we als SP daarom op scholen langs. Om meesters en juffen te laten weten dat we ze steunen en overhandigen wij ze iets lekkers voor onderweg naar de actie.