Kom naar het Stadscafé

29 maart 2017

Kom naar het Stadscafé

Foto: SP

In dit eerste stadscafé worden er drie varianten gepresenteerd op ‘compact centrum’ welke is gekozen door u als inwoner. Helaas kan er niet worden gestemd over deze varianten, maar wordt er informatie verzameld. Wij als SP zijn voorstander van een stemming. En de variant met de meeste stemmen, wordt uitgewerkt met alle input. Helaas krijgen wij hier weinig steun voor (op ONS, D66 en PvvP na).

HELP ik kan er niet bij zijn!
Kan u er niet bij zijn en wilt u wel graag uw inbreng kwijt? Wij zullen hier vanaf 8 april een peiling op de website publiceren over de varianten. Wij zullen de uitkomst overhandigen aan de wethouder.

Reacties

GEEN supermarkt in het Julianapark, uitbreiding hotelfunctie tVoorhuys beperkt toestaan, Poiesz naar de huidige Jumbo-lokatie aan het Ketelplein, Jumbo laten bouwen zoals voorzien en ALDI eventueel laten bouwen naast de Mitra, zo krijg je voldoende ankerpunten in de zwakkere centrumdelen en behoud je het karakter van De Deel, met liefst de dubbele bomenrijen langs de Lange Dreef terug en tevens bomen langs de Beursstraat en waar vroeger De Deeltjes stonden (veel meer groen dus) met op De Deel mogelijkheden voor mobiele horeca-achtige dag-standplekken - vis/frites/loempias/koffie/pizza/ijs etc. De ruimte tussen Jumbo en eventueel ALDI tevens groen bestemmen, de winkelvierkante meters van nu zullen voldoende blijven eerder teveel dan teweinig, dus is groen een veel betere investering als publiekstrekker.

Iedereen heeft kunnen stemmen. Inspraakavonden etc. het zijn er genoeg geweest. Je zult het nooit iedereen naar de zin kunnen maken. De inwoners van de NOP willen een gezellig plein (op de Kleine Deel voor 't Voorhuys.) Daar komt GEEN supermarkt. Dat die er eventueel komt tussen 't Voorhuys en waar nu Sinke is gevestigd doet aan de gezelligheid van het plein niets af. Eindelijk maar eens beginnen zou ik zeggen.

hai,
ik ben er op tegen dat de deel wordt bebouwd omdat er al leeg stand is en er nog meer komt.
kijkschop en charles vogele.
dat zijn de zaken die er nu aan gaan en wie weet wat ons staat te wachten.
en dan de groenstrook wat is ontstaan nadat de flats die gesloopt zijn.
moet ook groen blijven heeft geen zin als je voor leeg stand bouwen.
en ze moeten niet piepen dat het geld kost als ze niks doen.
nou heeft het verleden aangetoond als de gemeente iets doet kost het ons ook miljoenen.
dus gemeente doe maar niks.
gr ben remmers.

Wel een compact centrum, aaneen gesloten zonder jumbo, albert heijn etc. met een mooi groot plein met terrassen etc, en orkestkoepel etc. moet weer gezellig worden. Emmeloord is geen stad, maar een groot dorp.

Dag Hans,
En laat daar nou precies de discussie los barsten bij mensen. Die supermarkt is nooit in stemming gebracht in voorgaande bijeenkomsten, mensen wilden daar een park. We gaan zien wat er zaterdag uit komt, naja dat valt niet te controleren voor de raad, vandaar dat alle partijen er zelf bij willen zijn om het wat te 'peilen'.
Wij zeggen 1 bijeenkomst, bereik je niet iedereen, dus of meer of meerdere mogelijkheden om te kunnen stemmen/mening te laten horen.

Geen supermarkt naast het voorhuys zonde van het parkje en de bomen