Vissteiger mindervaliden Urkervaart wordt aangepast

9 september 2016

Vissteiger mindervaliden Urkervaart wordt aangepast

Sinds kort is de wijk Revelsant een vissteiger rijker. De steiger is op initiatief van de wijkvereniging door de gemeente aangelegd. De steiger zou vooral bedoeld zijn voor mindervaliden. Helaas.....

De SP is benaderd door een bewoner van Revelsant die rolstoel afhankelijk is en graag gebruik van deze steiger zou willen maken. Maar helaas, de steiger is onvoldoende ingericht voor mindervaliden. Wat is er aan de hand?

1. de plaats waar de hengel uitgeworpen kan worden is te klein.

2. de balustrade is te hoog, waardoor men de dobber niet kan zien, vanuit de rolstoel

3. de afstand tot het viswater is minstens twee meter (bijna 1 meter van de waterkant en dan nog 1 meter kantbegroeiing overbruggen)

Op de kerngroep is er een actie verzonnen, en zou er een filmpje gemaakt worden, met betrokkenen, omdat te tonen tijdens de raads-/commissievergadering in het gemeentehuis. Terwijl de voorbereidingen daarvoor in gang waren gezet, toch nog contact gezocht met de betrokken ambtenaar. Hem is verteld dat er een actie in voorbereiding was en dat we vragen aan hem hadden.

Dit heeft tot resultaat gehad dat de ambtenaar met betrokkenen (mindervaliden) in gesprek is gegaan, samen de vissteiger hebben bezocht, en aanpassingen hebbben besproken. Men is uit elkaar gegaan met de toezegging dat de vissteiger klaar wordt gemaakt voor mindervaliden, waar deze ook voor bedoeld was.Fijn dat er aanpassingen komen. We zullen afwachten of het ook naar tevredenheid van de gebruikers wordt uitgevoerd.

Waarom dan dit bericht? Om u te laten weten dat u ook voor kleine dingen bij de SP terecht kunt en wij daar onderzoek naar willen doen.