aandacht voor kinderen in armoede

6 maart 2016

aandacht voor kinderen in armoede

Foto: SP

Maandagavond, 7 maart, zal de SP voor ieder kind dat in de Noordoostpolder opgroeit in armoede een lichtje aansteken. Het gaat in onze gemeente  om ongeveer 1600 kinderen. Alle lichtjes zullen voor aanvang van de vergadering, 19.00 uur, branden. Op deze symbolische manier zal de SP aandacht vragen voor armoede in onze gemeente.

De SP heeft het onderwerp ‘preventieve armoede bestrijding’ voor de commissievergadering Samenleving op de agenda laten zetten. Actie en fractie gaan voor onze partij hand in hand. Door het laten branden van 1600 kaarsjes hopen we dat andere fracties zien hoe groot het armoedeprobleem in onze gemeente is.

Ieder kind dat opgroeit in armoede zou van de gemeente € 150,= ondersteuning kunnen krijgen voor sport of cultuur. Dit wordt kennelijk niet actief aangeboden, want afgelopen jaar hebben 229 kinderen hier gebruik van gemaakt.  Tevens blijkt uit onderzoek dat de Noordoostpolder het minst doet voor kinderen in armoede. Wat de SP betreft zal hier verandering in komen en zal zich hiervoor inzetten.

Foto: D. van Sluijs