SP attendeert inwoners op aanmelden klankbordgroep

19 juli 2015

SP attendeert inwoners op aanmelden klankbordgroep

Foto: D. van Sluijs

De gemeente Noordoostpolder is een Open planproces gestart voor de ontwikkeling van het stadshart van Emmeloord. Het doel van het Open planproces is de wensen van inwoners en ondernemers bepalend te laten zijn bij de planvorming voor het stadshart. De politiek wordt hierbij nadrukkelijk op afstand gezet.

Helaas is dit niet wat er gebeurt. De SP is niet blij met de deelname van raadsleden in de klankbordgroep, deze zouden op afstand worden gezet. Daarnaast mogen er ook 5 inwoners in de klankbordgroep en bepalen de 5 raadsleden ook nog eens wie deze 5 inwoners worden op basis van aanmeldingen. Hoeveel macht krijgt de politiek weer in dit geheel? Waarom is er gekozen om mensen te werven in een vakantieperiode? De inwoners moeten er dan op zijn minste ook via loting worden ingeloot!

Het proces wordt begeleid door een stuurgroep, een projectgroep en een klankbordgroep. De stuurgroep waakt over de kwaliteit en de voortgang van het proces. En bereidt de besluitvorming over het uiteindelijke plan of de scenario’s voor. De projectgroep coördineert de communicatie, bereidt de openbare bijeenkomsten voor en zorgt dat wat daar wordt ingebracht, verwerkt wordt in een plan of – bij uiteenlopende voorstellen – in scenario’s. De klankbordgroep biedt de projectgroep de gelegenheid om te klankborden. Dat houdt in dat de projectgroep op enkele momenten in het Open Plan Proces graag advies krijgt van ogen en oren in Emmeloord Centrum, het helpt de projectgroep zien en horen.

Wist u dat u zich kon aanmelden voor de projectgroep of klankbordgroep? Veel mensen weten dit niet vanwege de slechte gemeentelijke communicatie! Daarom wil de SP u erop attenderen dat u zich tot maandag 24 augustus per brief of via de website hart-voor-emmeloord.nl kunt aanmelden. Een link naar een voorbeeldbrief die u hiervoor zou kunnen gebruiken vindt u onder dit bericht.

De SP zal aankomende donderdag 23 juli herkenbaar aanwezig zijn op de markt vanaf 10.00 uur, ook zullen we op de Emmeloorder vrijdagen aanwezig zijn.

Meer informatie over proces gemeente op:

www.hart-voor-emmeloord.nl

Download hier de aanmeldbrief voor de klankbordgroep