Denise van Sluijs bij debat studentenvereniging 'Endzjin'

25 februari 2015

Denise van Sluijs bij debat studentenvereniging 'Endzjin'

Foto: SP

Studentenvereniging ‘Endzjin’ in Almere organiseerde op 24 februari het eerste verkiezingsdebat met kandidaat-statenleden. In sociëteit de Dromedaris waren 9 politieke partijen aanwezig. Onderwerp van debat: alles wat met studenten te maken heeft.

Het was een onderwerp dat SP-kandidaat nummer 9, Denise van Sluijs, de enige vrouw in het gezelschap en nog studerend, soms deed verzuchten dat de studenten tegen veel zaken aanliepen waar de gemeenteraad of Tweede Kamer over gaat. "De SP is tegen het 'schuldenstelsel''. Waarop PvdA reageert "De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten", daarom het leenstelsel. Onbegrijpelijk dat dit uit de mond van de PvdA kan komen. Ook al gaat de provincie niet over de studiefinanciering, toch is dit natuurlijk een belangrijk onderwerp voor veel studenten. Begrijpelijk.

Daarom roept de SP ook om om af te rekenen met het huidige kabinet, door op 18 maart op de SP te stemmen!

De SP pleit voor goed openbaar vervoer binnen de provincie. Daarnaast zal er een goede aansluiting moeten zijn met het onderwijs en de arbeidsmarkt, voor voldoende stage en werkplekken.

Betaalbare huurwoningen en daarnaast genoeg studentenwoningen is belangrijk om jongeren in de provincie Flevoland te houden.

Klik hier voor de opname van deze avond van Omroep Flevoland