Speeltuinen Ens en Kraggenburg behouden!

2 april 2014

Speeltuinen Ens en Kraggenburg behouden!

Woensdagmiddag 2 april had het actiecomité in Ens wethouder Poppe uitgenodigd om de vele handtekeningen in ontvangst te nemen die zij hebben opgehaald tijdens de actie voor 'behoud van de speeltuin aan de kerkstraat'.

Wat goed om te zien dat veel mensen in het dorp Ens betrokken zijn bij de speeltuinen. Er zijn namelijk rond de 646 handtekeningen opgehaald. Als SP zijn we ook benaderd voor de problematiek rond de speeltuinten. We zijn hier daarom dan ook ingedoken. Dit was nog voor de verkiezingen. Nu we in de gemeenteraad zitten kunnen we er dan ook echt iets mee gaan doen.

Tijdens het overhandigen van de handtekeningen vertelde wethouder Andries Poppe iets over de situatie waarop een boze inwoner van Ens reageerde: "We hebben niks aan uw medeleven, we moeten niet bezuinigen over de ruggen van kinderen". De Wethouder kwam met de mededeling dat de speeltuinten in Kraggenburg en Ens behouden zouden blijven, dankzij de actie's en betrokkenheid van de inwoners. Wat een geweldig nieuws. De mensen van het actiecomité hebben het dus niet voor niets gedaan. Wat wij altijd al zeggen: 'Actie voeren helpt'. Doe het met met elkaar. Samen kan je wat bereiken.

Er staan nog veel meer speeltuinen op de nominatielijst. Klik hier om te zien welke speeltuinen er nog meer worden 'opgeruimd'.