Beëdiging raadsleden

28 maart 2014

Beëdiging raadsleden

Donderdag 27 maart  werd de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd waarbij ook 3 SP raadsleden. Tjiske Hoekstra, Lou verhage en Mats Dekker. Een stuk uit de toespraak van Tjitske Hoekstra tijdens de eerste gemeenteraadsvergadering:

Er zijn veel kiezers die ons het vertrouwen hebben gegeven. Met 3 zetels in de raad. Veel partijen zeggen dat we stemmen bij hun hebben weggehaald, maar wij zien dat niet zo. We hebben nergens stemmen weggehaald, de burgers hebben op ons gestemd.

Vaak wordt gezegd dat de SP tegen is. We hebben het afgelopen jaar in aanloop naar de verkiezingen juist laten zien dat we vóór zijn. We zijn er voor de inwoners. Voor mensen die SP hebben gestemd, maar ook voor de anderen. Voor de mensen die steun nodig hebben of het nou een kleine ondernemer is of een bijstandsmoeder. Of een oudere is die gaat lijden onder wat de regering ons aan doet of een jongeren die zorg nodig heeft. We zijn er ook voor de werkenden die het in deze maatschappij steeds moeilijker krijgen. Een contractje hier en contractje daar.

De SP is voor welzijn van iedereen in Emmeloord in de dorpen en in het buitengebied. We zijn ervoor dat iedereen het goed heeft. Daar willen we aan meewerken in deze gemeente. We willen niet weglopen voor onze verantwoordelijkheid. Het CDA en CU/SGP hebben het voortouw genomen. We willen zeker meedoen in de onderhandelingen en als we tot overeenstemming komen, nemen we one verantwoordelijkheid. Dat hebben we als SP Noordoostpolder met onszelf afgesproken. Dat zijn we verschuldigd aan onze kiezers. Dat het meedoen van de SP goed kan uitpakken blijkt in o.a. Heerlen die in het college zit. Heerlen is uitgeroepen tot meest sociale gemeente van Nederland met een sluitende begroting.

Wij zijn klaar voor de komende 4 jaar, met de steun van onze leden en dat is onze kracht. We hebben campagne gevoerd met een enorm grote groep actieve leden en die zullen ons blijven helpen zolang we in de gemeenteraad zitten. We doen het niet alleen we doen het met onze 'kerngroep'. We hopen dat het goede jaren worden voor onze inwoners.