Wethouder reist mee op valentijnsdag

11 februari 2014

Wethouder reist mee op valentijnsdag

Enige tijd geleden is ROOD met de actie gestart voor behoud de buslijn 141. De dienstregeling van de buslijn 141 (Urk-Zwolle) is vanaf 8 december 2013 gewijzigd. De vorige lijn reed van Urk tot Zwolle, maar de nieuwe dienstregeling rijdt alleen nog van Urk tot Kampen. In Kampen moet men op het kleine ‘boemel’ treintje overstappen.

ROOD (jong in de SP) is bij de mensen die gebruik maken van de lijn 141 gaan onderzoeken welke gevolgen die voor hen heeft. Hieruit kwam naar voren dat het voor mindervalide moeilijker is geworden om in de polder te komen of de polder te verlaten ivm. overstap op de trein. Veel jongeren die in de Noordoostpolder in de 141 stappen, stapten uit bij de Blaloweg in Zwolle. Met de nieuwe dienstregeling is dit niet meer mogelijk.

Echter is er een nieuwe lijn geïntroduceerd, de 641. De scholierenlijn. Deze rijdt de oude route van de 141. Het gevolg. De 641 zit tot in de nok vol met jongeren die naar Zwolle willen reizen. Waarom dan de 141 weg? Als de 641 nog zo in trek is? Ook de 141 zit nog steeds heel erg vol. De verhalen gaan dat Tollebeek vaak wordt overgeslagen omdat de bus dan al vol zit.

ROOD heeft daarom een Facebook-actiepagina opgestart waarbij mensen hun verhaal kunnen doen. Binnen 3 dagen had deze pagina al meer dan 400 ‘LIKES’ binnengehaald en na 6 dagen al 800! Dit zegt toch wel erg veel.

Vrijdagochtend om 07.05 uur zal ROOD de petities overhandigen aan wethouder Andries Poppe. Ook zal de wethouder met de jongeren meereizen en de verhalen aanhoren. ROOD roept iedereen die zijn/haar verhaal wil doen op om vrijdagochtend om 07.26 uur samen met de wethouder de reis naar Zwolle te maken in de 141.

Kom vrijdag om 07.10 uur naar het busstation!