SP trapt campagne af

16 februari 2014

SP trapt campagne af

Op zaterdag 15 februari 2014 was het zover. De SP in de Noordoostpolder heeft de campagne afgetrapt. Dit samen met Tweede Kamerlid Henk van Gerven.

Op een erge stormachtige dag, stond de SP om 11.00 uur op het Kettingplein in Emmeloord. Mensen konden informatie krijgen en foldertjes meenemen en natuurlijk genieten van een heerlijk kopje tomatensoep.

Om 14.00 uur was de ´officiële' atrap met Tweede kamerlid Henk van Gerven en lijsttrekker Tjitske Hoekstra. De SP wordt symbolisch geplant in de Noordoostpolder. Dit in een grote plantenbak in de vorm van de Noordoostpolder werd 'de Tomaat' (tomatenzaden) geplant.

Voor het planten van de tomaat vertelde Tjitske kort dat de SP voor het eerst in de geschiedenis meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen in de Noordoostpolder. "Wij zullen de Noordoostpolder 100% sociaal maken", aldus Hoekstra.

Henk van Gerven gaf in zijn toespraak (zie hierboven) aan dat hij in het verleden al eerder in de Noordoostpolder was geweest. Dit voor behoud Dokter Jansen Ziekenhuis op de Deel waar 10.000 mensen aanwezig waren. Hij vindt dat de Noordoostpolder eigenlijk een normaal zelfstandig ziekenhuis moet hebben.

De tweedekamer verkiezingen van 2012 zijn niet zo goed gelopen als we hadden gehoopt. We hebben de 15 zetels behouden die we hadden. De PvdA was de grote winnaar. "Diederik Samsom met zijn Eerlijke verhaal". Wat heeft de PvdA gedaan? Ze zijn dezelfde dag nog in bed gaan liggen met de VVD van Rutte.

Wat is hier uit gekomen? Eigenlijk het omgekeerde dan dat PvdA beloofde: 'Een socialer en beter Nederland'. Ze hadden het verkiezingsprogramma van de SP gekopieerd en voeren nu het VVD programma uit. Het geld wat er is wordt niet ingezet waar het nodig is. Dat is een kwalijke zaak.

De SP is in de Noordoostpolder gekomen en zal nooit meer weggaan!

Henk en Tjitske hebben samen de tomatenzaden gezaaid en er werden tomatenzaden uitgedeeld met de tekst.

WIE SP ZAAIT,
ZAL SOCIAAL OOGSTEN!