#behoud141 - overhandigen petitie

14 februari 2014

#behoud141 - overhandigen petitie

Vrijdagochtend 14 februari heeft ROOD Noordoostpolder 823 ‘likes' voor het behoud van de lijn 141 richting Zwolle overhandigd aan Wethouder Andries Poppe. Lijn 141 rijdt sinds de nieuwe dienstregeling niet meer naar Zwolle en dit is zeer nadelig voor alle reizigers uit de Noordoostpolder. ROOD is daarom in december een facebookpagina gestart om ‘likes’ te verzamenlen voor de terugkeer van lijn 141 naar Zwolle.

Nadat de ‘likes’ waren overhandigd is de wethouder op uitnodiging van ROOD Noordoostpolder meegereist naar Zwolle. ROOD wilde de wethouders laten zien dat er veel reizigers gebruik maken van het openbaar vervoer vanuit en naar de Noordoostpolder. Om de Noordoostpolder bereikbaar te houden is het belangrijk dat er goed openbaar vervoer is en dit is nu niet het geval!

In Kampen werden wij verwelkomd door wethouder Treep uit Kampen, die ook benadrukte dat het zeer belangrijk is dat er een goede openbaar vervoer aansluiting is tussen Overijssel en de Noordoostpolder. Samen willen de wethouders de handen in één slaan om nog eens goed te kijken naar hoe het openbaar vervoer in de Noordoostpolder geregeld is en welke verbeteringen er moeten komen. Ook heeft wethouder Andries Poppe op Twitter aangegeven dat hij samen met de wethouder van Urk de samenwerking opzoekt. Met z'n 3en sta je sterker.

ROOD Noordoostpolder is blij met deze samenwerking en zal actie blijven voeren voor een goed openbaar vervoer in de Noordoostpolder.

Hallo afdeling Rood,

Graag wil ik in contact komen met jullie.
Wij als Comite voor een beter OV strijden in Overijssel voor behoud van het Openbaar Vervoer.
Ook willin wij kjken of jullie mee willen doen met een sttraatactie

Kees van Leeuwen
SP Drenthe