Pieperfestival en water

21 september 2013

Pieperfestival en water

Zaterdag 14 september was dé zaterdag van het gratis friet halen in Emmeloord. Zowel op de Deel als op het Kettingplein stonden grote frietkramen om aan de behoefte van vele polder bewoners te voldoen. Het was een regenachtige dag, maar dat paste wel aardig bij ons thema: Water, Zwembad.

De friet wordt alleen met mayonaise geleverd. Maar de SP was aanwezig om de mensen die graag TOMATENketchup wilden, dit te leveren. Er zijn heel wat flessen ketchup deze dag door heen gegaan.

Het uitdelen van de ketchup bij de friet was een mooie gelegenheid om een praatje aan te knopen. Onze actie was aandacht vragen voor het buitenbad van Emmeloord. De gemeente is voornemens deze in 2015 te gaan sluiten. Dat lijkt nog ver weg. Maar voor je het weet is het zover. Nog maar 1 zomer, misschien 2 en dan kan het buitenbad wel eens zonder water komen te staan. Het is dan ook aan de SP om mensen tijdig op de hoogte te brengen van deze voornemens.

Veel mensen hadden de mooie zomer nog in hun hoofd en gaven dan ook aan dat ze het heel erg zouden vinden wanneer het buitenbad niet meer bezocht zou kunnen worden. Via de website van de SP kon (en kan men nog steeds) reageren op de poll: buitenbad dicht of open?? Hier is tot nu toe goed op gereageerd.

Kinderen konden stemmen met een bekertje water die in de vaas van 'het buitenbad' of 'Wellerwaard' konden worden gegooid. Je mag een buitenbad niet vergelijken met de Wellerwaard. Dit kan ook echt niet, maar het is in het verleden wel gedaan.

Nog steeds krijgen we via onze Poll reacties binnen dat men heel graag het buitenbad voor de polder wil behouden. De SP zal dan ook graag ondersteunen bij acties in het komende seizoen en er alles aan doen om het buitenbad open te houden.