Onthulling verkeersbord Nagelerstraat

26 juni 2013

Onthulling verkeersbord Nagelerstraat

Op maandag 12 december 2011 heeft SP Noordoostpolder handtekeningen aan wethouder Andries Poppe overhandigd. Deze handtekeningen zijn van mensen die, net als SP Noordoostpolder, het oversteekpunt aan de Nagelerstraat ook erg onveilig vinden.

De wethouder had aangegeven binnen een half jaar met een oplossing te komen. Helaas kwam er geen oplossing na een half jaar. Na toch nog maar eens contact te hebben gezocht met de wethouder, zou er zo snel mogelijk 'iets' worden gedaan.

Op 2 november 2012 kregen wij bericht van de wethouder dat de fietsovergang werd op gewaardeerd en er een voetgangersoversteekplaats met zebra zou komen echter zou dit nog wel met de politie moeten worden besproken. Twee maanden later kregen wij het bericht dat er van de politie een negatief advies was uitgegeven, met als toelichting:
'U creeërt hiermee (met het aanleggen van een zebra op die plaats) een gevaarlijker situatie dan nu het geval is.  De zebra geeft een gevoel van veiligheid, maar vanwege de onoverzichtelijkheid ter plaatse creeërt u hiermee schijnveiligheid'.

Helaas kan er dus geen oversteekplaats met zebra worden geplaatst. Welke vragen komen dan wel naar boven? Is het zebrapad aan de Koningin Julianastraat in de bocht wel zo veilig? Zijn de twee nieuwe zebrapaden aan de moerasandijviestraat geen 'schijnveiligheid'?

Onthullen verkeersbord

Toch na een ruim 1.5 jaar worden er gelukkig maatregelen genomen op de nagelerstraat om hier een meer veilige situatie te creëren.

Wethouder Andries Poppe nodigt ons uit om een 'nieuw' verkeersbord aan de Nagelerstraat te onthullen. Dit is natuurlijk hartstikke goed nieuws.

Het onthullen van het verkeersbord zal plaatsvinden op:

Vrijdag 28 juni 2013 om 11.00 uur

Aan de Nagelerstraat ter hoogte van de Bouwerskamp.
Komen jullie ook kijken?