Wethouder komt met een oplossing

2 oktober 2012

Wethouder komt met een oplossing

Bijna een jaar geleden hebben wij als SP aandacht gevraagd voor het oversteekpunt aan de Nagelerstraat. Het is een gevaarlijke oversteek op een erg drukke weg. De wethouder had toen der tijd aangegeven binnen een half jaar met een oplossing te komen, die er op dat moment helaas nog niet was. Toen het half jaar was verstreken hebben wij natuurlijk direct contact gezocht met de wethouder. Hierop volgde een gesprek met de wethouder en één van zijn beleidsmedewerkers en er werd toegezegd dat wij in oktober meer te horen kregen.

(Wethouder Poppe ontvangt handtekeningen. Op de achtergrond het oversteekpunt.)

Vorige week ontvingen wij van wethouder Poppe het bericht dat ze uitvoerig de (on)mogelijkheden voor goede en veilige voetgangersoversteekplaatsen op de Nagelerstraat hebben bekeken en dat ze hier een voorlopige oplossing voor hebben gevonden.

De fietsoversteek bij de Nagelerbrug wordt opgewaardeerd en daarnaast komt er een voetgangersoversteek met zebra. Er is hierbij rekening gehouden met de toekomstige ontwikkelingen aan de Zuiderkade. De Wethouder geeft aan dat dit nog wel met de politie moet worden besproken en hoopt dat er in goed overleg op korte termijn een verkeersbesluit kan worden genomen. Toestemming van de politie is wel nodig.

Gelukkig hebben verschillende agenten hun handtekening gezet op onze handtekeningenlijst. Het lijkt ons dat het geen probleem moet zijn om aan de Nagelerstraat een veilige oversteek te creëren. Achter de Lange Nering zijn namelijk ook meerdere nieuwe zebra´s geplaatst. Wij wachten verder bericht van de wethouder af. Mochten wij niks horen, dan zullen wij zelf contact met de wethouder of de politie opnemen.