SP op pieperfestival

10 september 2012

SP op pieperfestival

Zaterdag 8 september 2012 was het pieperfestival in Emmeloord tevens de laatste zaterdag voor de verkiezingen. Gelukkig mocht de politiek ook een plekje zoeken tijdens die grote festijn en dat was op 'De Deel'. Hier was een politieke markt gereserveerd, wat erg goed geregeld was.

ROOD kwam deze dag langs met de ijs-expres en daar was het natuurlijk helemaal het weer voor. 25 graden, zonnetje en een lekker ijsje erbij. De dag begon wat rustig op het plein, maar toen de ijskar er stond trok dat gelukkig aardig wat mensen. De hele dag stonden er lange rijen voor de ijskar en konden wij een praatje houden met de mensen die stonden te wachten.

Ook kon je op de foto met Emile Roemer en hiervan direct een foto meekrijgen. Hoeveel mensen wel niet met Roemer op de foto wilden. De frisbee's en strandballen vielen ook erg in de smaak bij de kinderen die langs kwamen.

Er was heel veel belangstelling en sympathie voor de SP en daarnaast ook twijfel over waar de stem het beste terecht kan komen. Veel mensen hebben het moeilijk om een keuze te maken tussen SP en PvdA.'

Wat zeg je dan? 'Ik wijs op de jaren van Paars. Toen was de PvdA de grootste partij en leidde ze een regering die de marktwerking in de zorg introduceerde, de woningcorporaties de markt op stuurde, de schaalvergroting in het onderwijs stimuleerde en de euro binnenhaalde zonder daarover een referendum te houden. Herhaling daarvan moeten we voorkomen. En alleen een sterke SP kan de PvdA naar links laten kijken.'