ROOD Noordoostpolder

25 juli 2012

ROOD Noordoostpolder

Als jongeren zien we ons graag als een apart onderdeel van de samenleving. En veel jongeren denken daar net zo over. Wij gaan namelijk naar school met andere jongeren, we bouwen vriendschappen op met andere jongeren en we maken dezelfde veranderingen door als veel andere jongeren.

Veel jongeren maken zich zorgen over de samenleving. Zij maken zich bijvoorbeeld zorgen of ze wel een baan kunnen vinden nu één op de tien jongeren in Nederland werkloos is. Zij maken zich ook zorgen over het betalen van de huur aan het einde van de maand. Wat dat betreft zijn we net als andere mensen. Ook wij zien dat opa en oma slechts nog nummers zijn in het verpleeghuis. Dat er door de zuster nog maar enkele minuten besteed mogen worden aan een toiletbezoek. Jongeren maken zich heel veel zorgen over de samenleving waarin ze opgroeien. Een samenleving die gebaseerd is op ‘ieder voor zich’ en waar de georganiseerde solidariteit steeds verder wordt afgebroken.

ROOD blijft met al deze jongeren de strijd aan gaan. De strijd tegen de hoogste jeugdwerkloosheid in jaren, die nog steeds toeneemt. ROOD blijft vechten tegen managers in het onderwijs die hun zakken vullen met onderwijsgeld. Wij blijven strijden tegen de toenemende tweedeling in Nederland waardoor meer dan 300.000 kinderen opgroeien in armoede. En wij blijven actie voeren tegen huisjesmelkers die hun huurders uitbuiten. Alle jongeren die willen strijden voor een sociale samenleving hebben we nodig. En al deze jongeren hebben, net als de ouderen, op 12 september de keuze: Wil je leven in het land van Rutte of in het land van Roemer?

Wordt ROOD de eerste politieke jongeren vereniging in de Noordoostpolder?
12 September zijn belangrijke verkiezingen voor de SP. Verschillende jonge ROOD leden van SP Nop  hebben laten weten ook iets te willen doen tijdens de campagne en vooral na de verkiezingen.

Daarom hebben we een ROOD bijeenkomst georganiseerd.

Deze avond staat gepland op vrijdag 27 juli 2012.
Michelle Foolen, uit het landelijk ROOD bestuur, komt langs om wat te vertellen over de SP en ROOD. We gaan deze avond brainstormen over Actie's en natuurlijk de campagne. Het wordt gewoon een gezellige avond.

Denk je dat de SP wel bij jou past?  en zou je graag aanwezig willen zijn deze avond? Neem dan contact op met Denise via de onderstaande gegevens:

E-mail: Rood.nop@gmail.com
tel.: 06 519 38 449