SP bezoekt Espel

21 april 2012

SP bezoekt Espel

Donderdag 19 april hebben wij met een aantal leden het dorp Espel bezocht. Twee maanden geleden zagen wij een bericht voorbij komen dat de supermarkt in Espel, die bestaat vanaf november, het moeilijk heeft.

De winkel is op een bijzondere manier tot stand gekomen: Inwoners van het dorp hebben 50.000 euro ingezameld om de supermarkt te realiseren. Terwijl nu al de berichten komen dat de supermarkt zeer waarschijnlijk de deuren moet sluiten, omdat er niet genoeg klanten komen.

Ongeveer een maand geleden zijn wij naar de supermarkt geweest en we zijn hier eens gaan kijken of de winkel daadwerkelijk veel duurder is en waarom het eventueel niet zou lopen. De prijzen van de winkel hebben wij vergeleken met de prijzen van de C1000 en de Poiesz, eigenlijk zijn de verschillen niet gigantisch groot.

Dit is dan ook één van de redenen waarom wij Espel zijn in gegaan, graag horen wij van de bewoners zelf waarom zij denken dat de winkel niet goed loopt. Ook zijn wij natuurlijk erg benieuwd hoe de bewoners het in Espel zelf vinden.