Wethouder Poppe steekt over

14 december 2011

Wethouder Poppe steekt over

De SP is in de Noordoostpolder veel op straat te vinden. Wij kregen van verschillende mensen te horen dat de oversteekplek op de Nagelerstraat een gevaarlijk oversteek punt is.

Aan de hand van deze informatie hebben wij een handtekeningenactie gehouden in het seniorencomplex de Smedenpoort, dit om te kijken wat voor reactie´s wij hierop kregen. Hier kwamen veel positieve reacties op deze actie. Wat wij ook van verschillende bewoners te horen kregen is dat er in het verleden, door een wethoude, is beloofd, dat wanneer de bouw van de Smedenpoort klaar was, er een oversteek punt zou komen bij de hoofdingang van het Smedenpoort. Deze is er tot op heden nog steeds niet gekomen.

Op zaterdag 19 november, toen er zwartepietenmarkt was op de zuiderkade, hebben wij een handtekeningenactie gehouden bij dit oversteekpunt. Hierbij hebben wij mensen geholpen met het oversteken en konden mensen hun handtekeningzetten op onze lijst.  In totaal hebben wij hier meer dan 200 handtekeningen mee opgehaald.

Op maandag 12 december hebben wij de handtekeningen overhandigd aan Wethouder Poppe. Hij vondt dit dan ook een goede actie van de SP. Hij heeft aangegeven dat er binnen nu en een half jaar iets gedaan wordt aan deze oversteekplaats.